måndag 8 mars 2010

Min Tablet-Pc och jag samarbetar!


Ungefär samtidigt som jag började kursen Digital kompetens och lärande - IKT och pedagogik för det 21:a århundradet på KTH lyckades jag få en Tablet-Pc.

Ett mycket användningssätt är att man kan förbereda sina lektioner i OneNote och sedan visa med projektor kommentarer och frågor som kommer under lektionen lägger jag in direkt på de aktuella sidorna och man behöver aldrig spara -det ske automatiskt.
Sedan är det enkelt att publicera som pdf och lägga in i aktuell mapp i Fronter.

I matematiken jobbar jag gärna med OneNote tillsammans med TI- smartview eller Geogebra.


Eleverna är positiva speciellt över att de ser tangentstryckningarna. Enkelt men väl fungerande!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Eleverna blev väldigt nöjda med din instruktion kring hur man gör gruppinlämningar som jag la ut på startsidan!

    SvaraRadera
  2. Tack det är bra när vi kan hjälpa varandra och dela med oss av vårt material.

    SvaraRadera