tisdag 20 april 2010

Smartboard?

Idag har jag varit på besök på Mediapoolen, de hade öppet hus och visade olika ideér för det digital klassrummet. Smartboard fick ganska mycket utrymme och det var många som var imponerade över hur man kunde hantera den, men inte jag!
Helt klart är det ett bra samarbetsverktyg, men jag vet inte om det är det som behövs.
Man blir låst till ett klassrum och med många kollegor som också vill använda Smartboarden kan logistikproblemen för schemaläggaren skjuta i höjden.
Dessutom har du inte möjlighet att förbereda lektionerna med Smartboardfunktionerna, men jag är inte riktigt opartisk, kan inte jobba utan min Tablet-Pc. Tänk vad man kan bli"beroende" och vad utvecklande det kan vara med nya verktyg.

2 kommentarer:

  1. Bra att du har genomskådat Smartboard så att du inte börjar tjata om att vi ska köpa det ;-)

    SvaraRadera
  2. Tänker tipsa kommunens grundskola istället!

    SvaraRadera