måndag 17 maj 2010

Bra instruktions/informationsfilm


Har hittat en jättebra instruktionsfilm om vetenskapliga artiklar, från Karolinska institutet.
I naturkunskap B försöker jag att få eleverna att skriva en artikel om tenik igår, idag och i morgon, har upptäckt att de tycker det är svårt att veta vad en vetenskaplig artikel är och de har sällan läst vetenskpliga tidskrifter. Jag tycker att denna filmen är bra, kanske lite för bra? Men man måste sikta högt mot stjärnorna för att nå trätopparna. Får se vad eleverna tycker i morgon, den är 45 min så jag får ta och tipsa om de bästa bitarna.
Här kan du bilda din egen uppfattning:
Vad tycker du? Kommentera dina åsikter!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt! Vi måste ta emot lärarkandiater i höst känner jag och få lite grepp om hur de tänker kring IKT!

    SvaraRadera