onsdag 12 januari 2011

Avrundning inför kursavslut!

Dags för sista inlägget i kursen, ett år har gått och jag har verkligen tagit till vara möjligheten att förlänga kurstiden. Men vad mycket jag provat på som jag kanske aldrig hade fått nys på utan alla bra inlägg på alla bloggar men följer. Jag har också gjort en scroll igenom alla veckobrev och faktiskt hittat ytterligare några gludkorn som jag inte hann testa när de presenterades utan först nu vågat mig på. Men det finns mycket mer att pröva. Det som jag saknat mest är att tips och inspiration i Matematik har varit mer sparsamt och det hör kanske ihop med att det är ett av de amnena som enligt skolverketsrapport det inte används datorer så kontinuerligt i.
Under det år som förflutit har det också hänt andra saker som påverkat mina studier och mina möjligheter till att testa olika lärresurser i undervisningen, jag vågade söka ett vikariat som IKT-stategi vilket resulterade i att jag fick chansen att från ett annat perspektiv arbeta med satsningen mot 1-1 datorer inom vår förvaltning.En utmaning som jag är fullt inne i just nu.

Nu ser jag fram emot nästa vecka, föreläsning med Jan Hylén, Digitaliseringen av skolan och sedan avslutningsfest med KTH kurskompisarna, perfekt timat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar