tisdag 8 mars 2011

Veckans reflektioner.

Har kommit till insikt hur viktigt det är att uppdatera, skriva nytt och delta i diskussionerna som finns på webben. Om man är motiverad, nyfiken och har lust att lära kan det vara mycket stressande att det inte kommer några uppdateringar eller att aktiviteten på de bloggar man följer inte är lika stor som mitt behov.
Dessa reflektioner ska jag ta med mig när jag återgår till att undervisa, mina elever ska inte behöva bli besvikna när de kollar upp kurssidan, min plan är att strukturera ett mönster över mina kurser och skapa rutiner för uppdateringarna så att man inte missar något. Precis som i kursveckobrevet är det viktigt att delta i andras bloggar, göra inlägg och skapa dialoger. Jag vill att man ska skapa inlägg på min blogg men då måste jag också vara aktiv på andras bloggar då skas möjlighet för en bredare diskussion. Detta stämmer väl överens med mina intetioner att fortsätta blogga men att också försöka skapa bättre förutsättningar för att delta på webben.

En uppmaning till alla som läser min blogg att gärna länka till sin egen eller någon annat man tycker är intressant, när man gör ett inlägg så hjälps vi åt att skapa dialoger.

Ytterligare en uppmaning är att är man ansvarig för en kurssida som måste man uppdatera kontinuerligt så att det händer något annars riskera du att tappa elevernas intresse.

1 kommentar:

  1. Då vill jag citera Bodil Jönsson: Ting tar tid, tänka tar tid. Det är så himla många dialoger att underhålla, bloggar att läsa, länkar att följa, böcker att läsa. Ibland kanske det är bra att dröja lite.
    För att minska din eventuella stress...

    SvaraRadera