fredag 14 oktober 2011

Äntligen!!!!!

Kan inte låta bli att låna Gert Fylkings klassiska utrop, det finns nämligen inget som passar bättre in på hur jag känner inför att få skriva ett inlägg på min blogg. Det har varit tyst alldeles för tyst, det har inte varit idetorka eller ointresse utan bara något som alltför många drabbas av med jämna mellanrum, ekvationen med arbetstid och arbetsbörda går inte jämt upp. Men så kul det har varit, min kommun har satsat på elevdatorer och på gymnasieskolrna har över 2000 datorer delats ut och som en spindel i nätet har jag försökt att ha koll på det mesta. Men det är en övergående period och nu kan vi bara ta tillvara möjligheterna.Tänker göra ett längre inlägg med tips till de som håller på med upphandling av elevdatorer, det är en djungel och fallgroparna är många. Mitt fokus har växlat till v44, då förvaltninen ska ha en gemensam kompetensdag med workshops, tex Facebook i undervsningen, Geogebra, olika Fronterverktyg, kommunicera med sociala medier och mycket annat. 300 pedagoger ska välja vad de vill gå på, finns inget värre än att ta emot anmälningar via mail och telefon, finns det något annat sätt, JAAAA. Kan tipsa om ett bra verktyg om man ska organisera tex en kulturdag eller en kompetensutvecklingsdag där deltagarna ska välja mellan olika aktiviterer, http://simplesignup.se/. En gratistjänst så länge som eventet är gratis för deltagarna, har just nu en kompetensdag med föreläsningar och workshops om IKt i undervisningen där jag skickade ut injudan med länkar till webresursen idag vid 20.00 och efter 5 min började anmälingarna att droppa in, helt perfekt. /Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar