tisdag 9 februari 2010

Varför inte alla?

Engagerade elever
Tablet PC
Fronter
TI smart view och tid.

Kvällens arbetsverktyg, kan bara bli kanon resultat. Men blir det så?

Varför nyttjar inte alla elever, de digitala reurserna som finns?

Varför har inte alla som läser kursen varit inne på kursrummet i Fronter?

Varje gång blir jag lika förvånad, denna ovilja hos elever att inte använda de möjligheter som finns.

Men de eleverna som var inloggade drog högvinsten, snabb individuell hjälp med tydliga förklaringar och tips.

För mig räckte kommentaren,
"Tack du har räddat mig, jag förstår, nu kan jag fortsätta räkna själv, varken mamma eller pappa kunde hjälpa mig"

2 kommentarer:

  1. Visst är det förvånande, men tyvärr lockar väl inte innehållet på kurswebben :-(
    Skönt att de få, men ack så sköna solstrålarna finns. De värmer! Snygg blogg!

    SvaraRadera