fredag 19 mars 2010

Första spelkontakten!


Det blev inte WoW utan Dota Leauge, det gäller att ta tillfället när sonen är på rätt humör.
Trots att jag verkligen försökte var det svårt att få grepp om hur man vann. Sonen föklarade hela tiden, hur man joina en host med rätt bach och att det var ytterligare fyra stycken i samma lag. Denna gången en svensk, två tyskar och en från Holland. Men de använde inte Skype utan all kommunikation skedde med skrivna meddelande i form av "sms" engelska. Allt gick mycket fort, en av valideringsfaktorerna var hur snabbt spelaren regerade, förflyttade sin gubbe med musklick. Skillnaderna i sonens team var mellan 45ms till 205ms, tur att jag bara satt brevid för jag hade säkert dragit ner tempot betydligt. Men jag klardade inte av att sitta med under hela bachen, det var för snabba skärmbyten och jag uppfattade förflyttningarna med gubbarna somobehagliga för ögonen.
Jag kanske är för gammal??? Men jag ska inte ge upp utan har blivit lovad ytterligare guidning i onlinespelens värld i morgon.

1 kommentar:

  1. Här är det wow som precis har blivit installerat. Jag har också fått en snabb guidning i detta. Jag har försökt att bromsa det tidigare för sonen blir alldeles uppslukad och skulle kunna sitta i evigheter, vilket är fallet just nu. Du hade många intressanta saker att läsa om på din blogg. Jag har än så länge fullt sjå att få till det rent praktiska. Det tar mig evigheter!!! Nu känns det dock som det börjar lätta lite.

    SvaraRadera