lördag 20 mars 2010

Tips på matematik webplats!

Redan under min studietid läste jag Nämnaren som Ncm (Nationellt centrum för matematikutbildning) ger ut, bra tidning om och med matematik. Nu har jag upptäckt att Ncm har skapat en nationell webplats för IKT i matematikundervisningen. Bra initativ hoppas att den kommer att vara användbar och att fler hittar dit. Sidan är alldeles nystartad och av naturliga skäl inte helt klar utan den kommer att byggas upp i etapper.
På webplatsen finns en enkät om datorstöd i matematikundervisningen, vill man vara med och påverka tycker jag att man ska delta i undersökningen. Länk finns här: http://ikt.ncm.gu.se/formular/ikt/ikt-enkat-datorstod-201003.html

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om NCM:s satsning på IKT. Och jag fyllt i enkäten ...

    SvaraRadera