söndag 28 mars 2010

Säkerhetsproblem?


Nu har jag råkat ut för Internetpoliser, dvs kollegor som irriteras över att denna rutan kommer upp då de ska in på olika Frontersidor.
Det händer för mig också bland annat när jag är på kurswebben, men finns det någon anledning att oroa sig? Jag klickar och snabbt kommer jag in.
Men är det så bra???
Med tanke på allt som kan hända med virus och annat är jag kanske lite för naiv i min inställning till den lilla rutan? Hur kan man undvika den?
Jag har upptäckt att om man lägger in en tabell från Excel så blir det alltid en varning när man ska gå in på den sidan, vilket har gjort att jag numera undviker det. Men att sluta lägga in filmer och dymnamiska idag objekt är jag inte säker på att jag vill bara för att undvika den lilla rutan! Tycker att det är viktigt att startsidan i Fronterrummen uppdateras hela tiden och att det finns olika inlägg, filmer, forum som kan väcka intresse att klicka sig vidare och kanske komma till någon websida som kan vara med i lärprocessen.
För eller emot, ja eller nej? Hm jag kommer nog att fortsätta leva lite farligt på nätet och inte bry mig alldeles för mycket över den lilla rutan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar