torsdag 8 april 2010

Prezi om Big Bang


Nu har jag äntligen fått till en Prezi som jag ska använda i undervisningen.

Det var mycket enklare att göra än vad jag trodde, problemen började när jag försökte ladda ner den. Har fortfarande inte fått ner den på hårddisken, så jag får köra online i morgon. Instruktionerna hur man konstruerar en Prezi är jättebra, tydlig film och visar det man behöver. Däremot måste det finns bättre instruktioner om hur man hantera sin färdiga produkt.

Hoppas att eleverna också tycker att den blev bra.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Din Prezi-presentation ser bra ut. Det skulle vara kul om du kunde länka till din presentation så att man kan se hela presentationen. Jag har också testat med Prezi och jag gillar det mycket. Jag har upplevt att få lärare i skolan (där jag vikarierar nu) använder presentationer i sin undervisning. Många av de har sagt att de inte kan skapa Powerpoint-presentationer och darför inte använder sig av detta :(

    SvaraRadera