onsdag 3 mars 2010

Vad ska jag välja?


Nya val hela tiden, är det framtiden som kommit i fatt oss?

Jag har försökt att hänga med i den förändring som gjort att Windows öppnat för ett aktivt val av webbläsare för sina användare. Läste följande artikel i HD, Helsingborgs Dagblad. (vill du läsa hela artikeln finns den http://hd.se/it/2010/03/01/i-dag-far-alla-med-windows-valja/.
Jag tycker att det är bra att man får välja och slipper att vara låst till den förvalda webbläsaren,men blir samtidigt medveten om att det måste finnas skillnader mellan de olika webbläsaren. Hur påverkar mitt val vilka olika web2.0 verktyg jag kan använda, finns det begränsningar? Vid en diskussion jag hörde på radion i förra veckan så behöver man fortfarande Internet Explorer till vissa saker och att det rekommenderades att man skulle ha fler olika webbläsare. Hur vet man när man skall använda vilken?
Många frågor tur att det fortfarande inte har dykt upp någon ruta när jag startat datorn utan att det finns lite tid till att grubbla.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar