tisdag 11 maj 2010

Mitt bästa verktyg

Nu är det dags för att lovorda Tablet pc igen.
Jag kan inte göra annat efter att arbetat med den varje dag i 3 månader.
Fick frågan om jag var nöjd med min nya dator av en kollega, innan jag svarade funderade jag ett ögonblick hur det var innan.
Snabbt kom jag till sans och sa:
Nöjd ? det är nog mer ett hårt förhållande där jag lär mig att utnyttja alla finesser så mycket jag kan, samtidigt som kursen på KTH hela tiden ger mig nya idéer och tips på användningsområden.
För jag måste vara ärlig, utan kursen är det inte säkert att jag hade förändrat min undervisning i samband med datorbytet.

Men den som har mycket vill ha mer, nu drömmer jag om 1-1 datorer, vad drömmer du om?

2 kommentarer:

  1. Är du oxå kär i din Tablet PC, träffade en till som blev årets mest innovativa lärare nyligen. "Fröken Anna Karlsson" heter hon på FB för sina elever och hon jobbar på Viktor Rydbergs samskola
    Här finns intervjun vi gjorde med henne
    http://www.youtube.com/watch?v=P_4bE-hqbiM

    SvaraRadera