fredag 3 december 2010

Tips på blogg som är värd att följa!

Mina egna erfarenheter med bloggning är lika lång som den tid jag har gått den här kursen, måste erkänna att jag tidigare inte förstod vilken möjlighet det finns med att blogga. Ok! jag följde en mycket intressant renoveringsblogg, men inget som utmande mig in min yrkesroll.

Snart har det gått ett år och jag ska försöka att sammanfatta vad bloggandet har givit mig:
Jag vågar skriva mer
Jag vågar visa vad jag tycker men framför allt har jag kommit till insikt att genom att delta aktivt på olika blogga sätter jag spår, driver utvecklingen och utvecklas själv på alla möjliga plan.

När jag startade trodde jag att det skulle ta slut fort och visst har det varit berg och dalbana, men jag kommer inte att sluta nu utan istället ta nästa steg och bli ännu mer aktiv i debatten. (förhoppningsvis).

Nu vill jag tipsa om en bloggar som jag kommer att följa tillsvidare, Micke Gunnarsson lägg lite tid på att läsa hans inlägg. http://kaostik.wordpress.com/2010/11/12/kampanj-alla-elevers-ratt-till-ett-fett-mvg/ Jag tänker stötta hans kampanj för minst ett MVG till varje elev.

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om dina erfarenheter och uplevelser att blogga under ett år. Själv tycker jag att det är ganska trögt (har bara bloggat sedan i somras) och har fortfarande svårt att formulera inlägg som ligger på en bra nivå, dvs är inte riktigt klar över om jag ska blogga för min skull eller för att tilltala andra och väcka intresse och kommentarer... Kanske jag grubbblar för mycket och bara borde skriva det som faller mig in...

    SvaraRadera
  2. Tror inte du att vår digitala IUP (genom vår lärplattform Fronter) som vi börjat använda hjälper eleverna att se att det är deras prestationer som betygssatta enligt betygskriterierna och inte de själva som personer..? Jag hoppas det i alla fall. Jag har för övrigt "gillat" den där kampanjen om MVG till varenda unge på Facebook...

    SvaraRadera