måndag 29 november 2010

Reflektioner från sidan!


Nu har jag varit ifrån undervisning sedan augusti och helt klart så är det svårt att fylla det tomrum som det innebär att inte arbeta tillsammans med eleverna och det är svårt att tipsa och inspirera sina kollegor när man inte själv kan testa olika program och pedagogiska idéer.

Det är bara att inse att man glömmer fort ibland och det fick mig att fundera på vad jag använde i min undervisning precis när jag startat kursen, vips kom det från en blå himmel Wordle, som kan användas till nästan allt ja,ja med lite reservation.

Med detta i bakhuvudet vara det inte svårt att strukturera den prövning som jag lovat att ha med mina tidigare elever i Nk B. Fem begrepp som hänger i hop ska utlokaliseras, för att sedan redovisa varför de hör i hop och vilka modeller, teorier eller samband de ingår i.

Nu är det bara att vänta och se hur eleverna uppfattade det.
Hm har insett att vissa saker kräver övertydliga instruktioner. Men tanken var god och skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar