söndag 21 november 2010

På väg mot GY11!

I morgon är det dags för stor 1 dagarskonferens för alla gymnasieskolor i området att få information angående GY 11. Jag tycker att det ska bli intressant special när vi på eftermiddagen ska få vara i programgrupper.
I förendringens processen tycker jag att det är viktigt att man behåller fokus på eleverna, hur strukturerar vi program där eleverna kan få bästa möjligheter att förverkliga sin amål efter gymnasieskolan, eller är det viktigare att lärare får rätt kurser att undervisa i?
Kanske lite för rakt på men efter att ha surfat runt i olika pedagogforum och ninte hittat så många tankar om GY 11 undrar jag om man inte tror att det blir av eller att man är nöjd med de förändringar som kommer?
Men var kommer den digitala kompetensen in? Datakunksap som kurs försvinner och är övriga pedagoger redo att plocka in momenten som eleverna som behöver i sina kurser, får det plats?
frortsättning följer.......

1 kommentar:

  1. Även om jag gillade att undervisa i datakunskap så tycker jag att det är rätt att kursen försvinner, datakunskap är ju inte bara datakunskap utan samhällskunskap, svenska, bild, pedagogik och så vidare

    SvaraRadera