måndag 15 november 2010

Nya tag mot slutet!

Äntligen, nu har Frida och jag tagit nya tag med vårt projektarbete, tänk att det kan vara så svårt att hitta tid som passar eller kan det möjligen vara så att det finns 100 andra saker som prioriteras före.
Hösten har varit omtumlande på mitt nya jobb och projektarbetet vars syfte är att få fler lärare att använda vår lärplattform Fronter kan inte vara mer aktuellt, nu när vi satsar på 1-1 datorer till eleverna, men först nu har jag landat och kunnat ta tag i allt material som bara väntar på att processen mot rapporten skall börja.
Oj kom precis på att det ska vara en muntlig redovisning också, det får fixa sig med camtasia och Audacity, någon som vet om det är ok?

Samtidigt som man möts av lärare som är negativa till den utveckling av digital lärresurser så måste man ta vara på de pedagoer som har insett vilka möjligheter som finns. Eftersom jag är matematiklärare har jag använt mig av Geogebra, http://www.geogebra.org/cms/ i min undervisning och tyker att det är en bra lärresurs som går att utveckla hur mycket som helst. Tips på en hemsida där elever kan få stöd i fysik och matematetik och där geogebra används är denna. http://olleh.se/index.html

3 kommentarer:

  1. Visst känns det skönt att komma igång. Vi är också på G så man ser faktiskt ljuset i tunneln!

    SvaraRadera
  2. Hejja hejja! För fem minuter sedan skickade jag in min rapport!

    SvaraRadera
  3. Imponerande Ingela, grattis.

    SvaraRadera